Fixat lite på hemsidan

Här hamnar senaste nyheterna kring hemsidan
Användarvisningsbild
bjoer751
Administrator
Administrator
Name: Björn Eriksson
Kontakt:

Fixat lite på hemsidan

Inlägg av bjoer751 » 2004-10-23 11:11

Nu har jag fixat runt lite på hemsidan. Det fanns ett par problem som jag nu hade tid att ta itu med.
  1. Länkarna till äldre/nyare annonser fungerade inte.
    Tack Sören! Hade du inte sagt till så hade jag inte märkt det.
    Vid en genomgång av koden till annonssystemet för ett tag sedan så hade jag visst missat att kolla så alla länkar fungerade - det är nu fixat.
  2. Menyraden såg konstig ut i Internet Explorer 6 - det fanns vita streck som inte skulle vara där.
    Även detta uppstod när jag gjorde källkodsgenomgången - eftersom IE inte följer W3Cs rekommendationer om hur HTML skall skrivas, så tolkade den ett par radbrytningar, som fanns för källkodsläsbarhet, som radbrytningar som skulle visas på skärmen. Det är fixat nu.
  3. Annonser kan inte visas för folk med Norton Internet Security (och liknande WWW-filtrerande brandväggar/säkerhetsprogram).
    Tack till Ola, Jan och Ulf som bistod med väldigt detaljerade svar på mina frågor om exakt vad som inte fungerade - och hur det såg ut.
    Problemet var att mappen där annonsfilerna ligger, hette adverts, samt att annonsfilerna i sig innehåll orden advert. Även i menyn drabbades, då länken till Köp/Sälj innehåll ordet advert.
    Jag har nu bytt namn på mappar och filer, så de heter classifieds istället för advert - detta bör råda bot på problemet, rapportera om det inte fungerar.
    [/list:o]