Forumet uppdaterat

Här hamnar senaste nyheterna kring hemsidan
Användarvisningsbild
tcsadmin
Administrator
Administrator
Name:
Kontakt:

Forumet uppdaterat

Inlägg av tcsadmin » 2005-04-02 3:37

Nu har jag äntligen haft lite tid över, och har inatt gått igenom samt uppdaterat forumet till senaste revisionen.
Som du ser har vi ett nytt utseende - du som är registrerad användare kan gå in i din profil och välja ett alternativt utseende om du inte tycker om det nuvarande. Jag kommer att lägga upp fler alternativ där efterhand.

Kvar att göra
  • Gå igenom och kolla så språket stämmer överallt - vissa delar är inte översattta till svenska än
  • Lägga till möjlighet att ladda upp filer/bilder till inläggen
  • Fixa in TCS logotyp på rätt plats
  • Senaste tio inläggen i lista på första sidan i forumet
    [/list:u]

Om du har en fundering kring något, eller vill försöka få mig att lägga till någon mer funktion, så är det rätt tid att påpeka det nu! Skriv ett inlägg - eller skicka ett e-brev till mig.

Mvh
    //BjörnE
Senast redigerad av 1 tcsadmin, redigerad totalt 2005 gånger.

Användarvisningsbild
Sewe
Administrator
Administrator
Name: Sewe Lindberg
Kontakt:

Kolla sidan

Inlägg av Sewe » 2005-04-02 14:25

Hmmm, viss spydighet från vissa eller..... Kan tyvärr ej kolla sidan dagligen då jag är iväg på jobb periodvis i vår.
Härligt se att vår hemsida lever. Jag har just varit ute en sväng med min Triumph, härligt men kallt om än varmt i solen här i söder. väl mött på vägarna i vår
Sewe
En Triumph läcker inte olja, den märker revir!

Användarvisningsbild
NULL
Rookie
Rookie
Name:
Kontakt:

Forumet uppdaterat

Inlägg av NULL » 2005-04-02 18:54

Det här är nog för avancerat för att vara intressant för andra, men har du möjlighet att ändra så att huvudfönstret inte går vidare när man tar "Shift"+väster musknapp, när man vill att den nya sidan ska komma upp i ett nytt fönster.
Alltså nu går båda fönstren går vidare, men jag vill att bara "popup"-fönstret ska gå vidare.
Anledningen är att jag kör Opera(fast jag kollade att samma sak skedde i IE). Där klickar jag på samtliga inlägg jag vill lästa, en efter en, tillsammans med "Shift+Ctrl". Då öppnas de i bakgrunden, så man kan läsa dem efteråt när man har valt ut alla man vill läsa.
Innan jag går bort, låt mig än en gång få se ditt ansikte, för att inpränta det i min själ, och ta det med mig till skuggornas land.
Izumi Shikibu, år 955

Användarvisningsbild
tcsadmin
Administrator
Administrator
Name:
Kontakt:

Forumet uppdaterat

Inlägg av tcsadmin » 2005-04-02 23:20

NULL skrev:Det här är nog för avancerat för att vara intressant för andra, men har du möjlighet att ändra så att huvudfönstret inte går vidare när man tar "Shift"+väster musknapp, när man vill att den nya sidan ska komma upp i ett nytt fönster.
Tja, annars kan jag väl rekommendera alla att börja använda Firefox eller Opera för att surfa istället - de gör ju rätt.
Jag skall se om det går att åtgärda på något enkelt sätt - men är rädd för att det faktiskt handlar om två saker som ställs mot varandra:
  • Kunna klicka var som helst på raden för ett ämne/inlägg som man vill läsa
  • Vara tvungen att klicka på ämnes/inläggsrubriken för att komma rätt
    [/list:u]
    Den första är något som har varit ganska efterfrågat, särskilt av användare som inte har så stor vana av diskussionsforum - och det underlättar rätt ordentligt, så jag undviker helst att stänga av den funktionen.

Skriv svar