Bildupplösning i foruminlägg

Skriv av dig dina tankar kring hemsidan
Användarvisningsbild
Mats Nilsson
5-gear
5-gear
Name: Anonym

Bildupplösning i foruminlägg

Inlägg av Mats Nilsson »

När man bifogar en bild i ett inlägg blir upplösningen väldigt mycket sämre än den ursprungliga bilden.
Så har det inte varit tidigare utan då man klickade på bilden öppnades den i ursprungligt format med zoomfunktion.
Dock inte längre...
Salvo Errore et Omissione

TCS Member 077
TSSC Member 87/17968
Användarvisningsbild
tcsadmin
Administrator
Administrator
Name:
Kontakt:

Re: Bildupplösning i foruminlägg

Inlägg av tcsadmin »

Hej Mats!

Vi har en popup-funktion som visar bilden så stor som den får plats på din bildskärm.
Upplösningen på originalbilden är kvar, däremot visas den som sagt bara så stor som din skärm tillåter.

Jag skall se om vi kan få in en tilläggsfunktion så man kan öppna den fullstora bilden i ett separat fönster/flik också.

Mvh //Björn
Användarvisningsbild
Mats Nilsson
5-gear
5-gear
Name: Anonym

Re: Bildupplösning i foruminlägg

Inlägg av Mats Nilsson »

Okej, riktigt så upplever inte jag det.
Men det kan kanske ha med någon inställning i min webbläsare att göra, hur popupen visas.

Jag la in en bild, en sida ur verkstadshandboken, i ett inlägg.
Bilden var 1625x2176 och visas för mig som en popup 435x581. Tyvärr blir texten då oläsbar så jag fick istället göra om bilden till pdf-format och bifoga den.

Om man kan få det som det var tidigare, så bilden öppnas upp med zoommöjlighet då man klickar på den, vore det toppen.

Vid närmare eftertanke borde det inte vara något med min webbläsare som ställer till det. Äldre inlägg med bilder beter sig fortfarande likadant som tidigare, det är bara bilder i nyare inlägg som inte går att se fullstor med zoomfunktion. Så det tycks vara hur bilderna läggs in i inlägget, inte något med visningen i sig.
Salvo Errore et Omissione

TCS Member 077
TSSC Member 87/17968
Skriv svar