Notifikationer

Skriv av dig dina tankar kring hemsidan
Användarvisningsbild
Mats Nilsson
5-gear
5-gear
Name: Anonym

Notifikationer

Inlägg av Mats Nilsson »

Plötsligt fick jag syn på något nytt, notifikationer. Kanske har det funnits länge utan att jag lagt märke till det?

Om jag bara kan hitta ett sätt att markera hela forumet, eller de olika ämnesområdena, som bevakade så finns ju redan funktionen jag efterlyst med en lista med senaste inläggen :)

Tyvärr hittar jag bara hur man markerar enskilda trådar som bevakade. Det är i och för sig bra men jag riskerar fortfarande att missa nya trådar. Eller kan man ställa in någonstans så jag automatiskt bevakar alla nya trådar? Kanske finns svaren på mina frågor i FAQ, jag kom just på att jag glömt kolla där...

Jag hittade ingen snabbväg att bevaka allt men har nu kryssat i "Bevaka denna kategori" för alla kategorier.
Så om det fungerar som jag tror har jag nu en lista över forumets senaste inlägg om jag går till notifikationer.
Då blir jag glad, det har jag saknat länge :)
Salvo Errore et Omissione

TCS Member 077
TSSC Member 87/17968
Användarvisningsbild
tcsadmin
Administrator
Administrator
Name:
Kontakt:

Re: Notifikationer

Inlägg av tcsadmin »

Hej Mats!
Notifikationer har funnits länge.

Nej, finns inget sätt att markera hela forumet, vad jag vet.
Men, tänkte tipsa om tre andra saker du kanske kan använda:
  1. Olästa: om du klickar på "Quick links" uppe till vänster, så får du upp en meny där det finns "olästa" - den listar alla (av dig) olästa posts
    Quicklinks.PNG
    Quicklinks.PNG (26.06 KiB) Visad 3296 gånger
  2. Nya: På samma ställe som "Olästa" finns "Nya" - det är nya inlägg som gjorts
  3. Högerspalten: (Längst upp, i mobilen) - en funktion jag precis slog på. Den visar till höger på padda eller dator, senaste (olästa) inläggen i forumet
    Recent topics.PNG
Användarvisningsbild
Mats Nilsson
5-gear
5-gear
Name: Anonym

Re: Notifikationer

Inlägg av Mats Nilsson »

tcsadmin skrev:[*]Högerspalten: (Längst upp, i mobilen) - en funktion jag precis slog på. Den visar till höger på padda eller dator, senaste (olästa) inläggen i forumet
Underbart, den funktionen var efterlängtad och säkert inte bara av mig.
Det bästa av allt är att den, till skillnad från de andra alternativen, visas även när man inte är inloggad. Jag har inte för vana att logga in utom om jag ska skriva något inlägg så om jag bara kollade in forumet utan att logga in kunde jag missa nya inlägg. Det slipper jag nu.
Tack!
Salvo Errore et Omissione

TCS Member 077
TSSC Member 87/17968
Skriv svar