Uppdateringstiden

Skriv av dig dina tankar kring hemsidan
ingesjo
5-gear
5-gear
Name: Ingemar Sjöberg

Uppdateringstiden

Inlägg av ingesjo »

Hej
Jag har lite problem med uppdateringstiden på hemsidan.
Redan när jag loggar in så ligger jag på runt 2-4 minuter innan hemsidan uppdateras
Ibland (Ganska ofta) så kommer det upp att servern inte kan accessas.
Ladda upp 3 små bilder som jag gjorde igår tog ca. 5-6 minuter.
Ja jag vet att vi ibland är utsatta för attacker men jag tror inte det är det enda problemet.
OBS, jag har försökt från 3 olika Ethernet providers, jobb, hemma och på annan plats.
Hemma 9 Mb lina, jobb 100Mb lina och annanstans 24 Mb lina. kollat med bredbandstesten, förvisso är resultaten sämre vid uppladdning men inte så dåliga.
Någon som samma problem som jag har?
MVH
Ingemar
Användarvisningsbild
bjoer751
Administrator
Administrator
Name: Björn Eriksson
Kontakt:

Re: Uppdateringstiden

Inlägg av bjoer751 »

Hej!

Nej, det skall absolut inte vara så här.
Det är ett problem hos vår webbhost (Binero) som påverkar oss, och en hög med andra sajter.
Jag har lagt upp spårning av vår status på http://stats.pingdom.com/4fbpvxsip8nk/238100 - här kan man se exakt hur bra/dåligt det går att komma åt vår sajt.
De håller sedan ett par veckor på med att reda ut fel i deras lagringssystem, vi kan tyvärr inte göra mycket mer än hoppas på att de löser det snart. (Jo, vi skulle kunna byta webbhost igen, men jag har tyvärr inte tiden att åtgärda det just nu och har därför inte utrett det något djupare)
ingesjo
5-gear
5-gear

Inlägg av ingesjo »

Hej
Just nu pinnar det på som bara den :D
Användarvisningsbild
Splitfire
3-gear
3-gear
Name: Mats och Markus

Inlägg av Splitfire »

Håller med föregående talare, så här rappt har det inte gått sen jag blev medlem.
Spitfire mk1 -64, röd, overdrive
ingesjo
5-gear
5-gear

Inlägg av ingesjo »

Nu e' det Sirap i Servern igen.... :-\
Användarvisningsbild
bjoer751
Administrator
Administrator
Name: Björn Eriksson
Kontakt:

Inlägg av bjoer751 »

Det varierar rätt mycket nu med sidan. Ena stunden är den helt borta från nätet, nästa går den snabbare än någonsin - för att strax efter bli ohyggligt långsam.
Allting beror på att Binero (vårt webbhotell) har problem med sitt lagringssystem. De köpte ett nytt förra året, det har haft en del problem - och för ca en månad sedan blev det väldigt stora problem.
Då vi har ett av deras billigaste paket kan vi inte hoppas för mycket på någon typ av ersättning, och det finns ingen driftgaranti på det sätt man har med riktigt stora paket (eller när man kör hyrserver) - att de flyttar över oss på någon annan fysisk miljö för det fungerar bättre. Vi är en av många tusen kunder som nu drabbas på detta sätt.
Binero har tagit fram en handlingsplan där de skall köpa in ny lagringslösning från en annan levarantör - hur lång tid det tar innan det är löst går inte att säga - veckor, någon månad?

Jag har nu börjat titta på alternativa ställen igen. Vi bytte ju till Binero för 3 år sedan, då var de bäst i många tester sedan flera år tillbaka. Det senaste året verkar de ha fått växtvärk, och har svårt att hålla systemen i tillräcklig trim för att det skall fungera för alla.
Just nu kör jag tester hos mebo.se, citynetwork.se och ipeer.se. Jag skall kolla några till, bland annat webbdo.se. Om du som läser har något eget tips - skriv en rad via PM, eller här i tråden.
Jag har nu avskrivit Crystone.se (de hade vi förra gången, och jag läser fortfarande mycket från missnöjda kunder hos dem), och one.com (klarar inte lasten för Wordpress + forum på ett bra sätt).
Återkommer med resultaten efterhand.
Användarvisningsbild
Bror
5-gear
5-gear
Name: Bror Hultgren

Inlägg av Bror »

Nu har det hänt något i alla fall.
Senaste tre dygnen har uppdateringen varit märkbart snabbare. 7-8 ggr snabbare - minst.
Nå't har kunnat åtgärdats. Tack för det!! :D
/B
Den som inte använder hypoidolja i trunnions har förtjänat en dikeskörning
Spitfire Mk3 -69. Kinaturisterna filmar hellre en Spitfire än kungliga slottet
GT6 Mk2 -69
Triumph 2000 Mk2 -73
Skriv svar