Hur får jag stor bild på köp o sälj

Skriv av dig dina tankar kring hemsidan
Rulle
Newbie
Newbie
Name: Göran Andersson

Hur får jag stor bild på köp o sälj

Inlägg av Rulle »

Jag orkar lnte skriva in alla pryttlar som skall säljas, önskar en stor bild så att aktuella spekulanter själv kan botanisera.
Användarvisningsbild
bjoer751
Administrator
Administrator
Name: Björn Eriksson
Kontakt:

Re: Hur får jag stor bild på köp o sälj

Inlägg av bjoer751 »

Hej!
Vi ser helst att man lägger upp en annons per pryl, eller iaf per kategori av prylar - så det inte hamnar 25 saker i samma annons - det blir svåröverskådligt för besökarna.
Om du ändå vill göra så, se till att du i annonsen skriver upp alla saker som är till salu i beskrivningen - med en rad per sak. Och när någon sak blir såld - ta antingen bort raden, eller sätt texten som överstrykt (skriv [.s.]till vänster om texten, och[./s.] till höger om texten - inga punkter, jag lade till dem bara för att koderna skulle visas här)

Nu till bilderna.
När du kommer till sidan två på annonsinläggningen kan du lägga till bilder - både tumnaglar och stora.
Stora bilder gör du såhär med:
  • Längst upp till höger finns en area som heter "Image Upload" med en knapp "Choose file" - klicka på den
  • Nu kommer ett filvalsfönster upp, leta upp och välj din bildfil (en i taget)
  • När du kommer tillbaka till webbfönstret, laddas bilden upp, vänta på att den blir klar
  • Nedanför bilden finns en textruta, som startar med [img] - klicka en gång med musen i den rutan, nu markeras all text i rutan (det är mer text än som syns direkt i rutan), nu skall du kopiera texten till klippbordet du kan göra en av:
    • Högerklicka med musen på den markerade texten, välj "Kopiera" i menyn som visas
    • Tryck CTRL-C eller CTRL-INSERT (på Windows, på Mac trycker man Cmd-C)
  • Ställ nu markören i annonsbeskrivningen, vänsterklicka där du vill ha in bilden, och antingen
    • Högerklicka med musen på den markerade texten, välj "Klistra in" i menyn som visas
    • Tryck CTRL-V eller SHIFT-INSERT (på Windows, på Mac trycker man Cmd-V)
Sådär, nu har det kommit in lite text som ser halvt obegriplig ut, men det är text som när annonsen visas byts ut på bilden du nyss laddade upp.

Vill du ha fler bilder i samma annons? Upprepa proceduren.

Lycka till, och säg till igen om det är problem.
Skriv svar