Vill bara säga att......

Diskutera klubben, vår verksamhet m.m.
Panzer
5-gear
5-gear
Name: Jonas Ek

Vill bara säga att......

Inlägg av Panzer » 2012-02-25 14:30

Hej!
Vill bara säga hur glad jag blev när jag fick senaste numret av klubbtidningen.
Tack alla, med Bror i spetsen, för det arbete ni lägger ner på tidningen.
Det senaste numret väckte verkligen vårkänslorna och man längtar ut på vägarna och att få deltaga på träffar.
//
JEK
"Det är svårt att förklara ordet körglädje för människor som köper bil med samma engagemang som de inhandlar ett kylskåp.
Men varför försöka förklara?
En betydligt enklare metod är att låta dessa kylskåpsmänniskor skåda ljuset bakom ratten i en Spitfire, på en slingrande asfaltsväg, en solig svensk sommardag" (B.Andersson; Classic motor nr:3 Mars 2002)

Triumph Spitfire MK3 1970, TriumphTR3A 1961, 2 st Triumph 2000 MK2, Alfa Romeo 75 TS 1990

Användarvisningsbild
yo-1
3-gear
3-gear
Name: Johan Fredin

Re: Vill bara säga att......

Inlägg av yo-1 » 2012-02-25 18:20

Jag håller med! Mycket bra läsning som vanligt, jag hade dock inte räknat med att få pryda framsidan.

Suget efter en tur i vårsolen blev för stort och det blev årets första tur idag. Och man var inte ensam på vägarn, mötte trådskaparen i öppen bil 8)
gt6 mk2 -69
gt6 mk1 -67

Panzer
5-gear
5-gear
Name: Jonas Ek

Inlägg av Panzer » 2012-02-25 18:55

Jajemän!
Då var årets första tur avklarad, sista för förra året var den 28/12, så längtan har varit lång!
Det var en härlig känsla att få ta ut den Puderblå igen!
//
JEK
"Det är svårt att förklara ordet körglädje för människor som köper bil med samma engagemang som de inhandlar ett kylskåp.
Men varför försöka förklara?
En betydligt enklare metod är att låta dessa kylskåpsmänniskor skåda ljuset bakom ratten i en Spitfire, på en slingrande asfaltsväg, en solig svensk sommardag" (B.Andersson; Classic motor nr:3 Mars 2002)

Triumph Spitfire MK3 1970, TriumphTR3A 1961, 2 st Triumph 2000 MK2, Alfa Romeo 75 TS 1990

Användarvisningsbild
Bror
5-gear
5-gear
Name: Bror Hultgren

Inlägg av Bror » 2012-02-25 21:17

Jaha!
Grattis lyckliga ni. Min Triumph har ju legat på sjukhus hela vintern och skall snart lämna kropps- och hudkliniken, d.v.s. kaross och lackverkstan. Den utremitteras till Morgan på Bennets som får ta tag i efterarbetet till försäkringsregleringen. Rimligen kan jag köra hem den nån gång i slutet av april. Egenligen var det bra att bli påkörd. Det fick mig att ta tag i en massa grejer jag under flera år tänkt göra med den.
Som ett plåster på såren tryckte jag i mer luft i däcken på GT6:an, där den stod och hängde i garaget sedan många år. Undrar vad som måste hända innan jag får fart att montera ihop den...
Solen sken idag - rätt gött att jobba i söderläge och räta upp karmen till dörrarna på ett av garagen. Trähus rör lite på sig nämligen mellan sommar och vinter under åren.
Till sist sparkade jag igång oäktingen (= Rovern =Triumph Acclaim Turbo Coupé) som jag skryter om ibland. Länge leve CTEK-laddare. Full laddning, startade på första "kicken". Kollade så att allt fungerade som det skall, kollade vätskor och varmkörde motorn. Sedan en tur med targakuckorna avmonterade på vägar där någon någon målad bil aldrig slitit sina däck. Vi ses - om inte förr - på Nostalgia Festival.
/B
Den som inte använder hypoidolja i trunnions har förtjänat en dikeskörning
Spitfire Mk3 -69. Kinaturisterna filmar hellre en Spitfire än kungliga slottet
GT6 Mk2 -69
Triumph 2000 Mk2 -73

Clamjok
Newbie
Newbie
Name: WillejokOS
Kontakt:

Vill bara saga att

Inlägg av Clamjok » 2019-05-30 6:03

mange skrev:Har pratat med den ansvarige och paketen var enligt han på väg ut.

Tony om du vill så är det bara att engagera dig i klubbverksamheten vi behöver all hjälp vi kan få.

Skriv svar