Då och då återkommer historiska återblickar från klubbens ungdom, då hänförelsen över ägandet av en Triumphbil var synnerligen energiskt. Detta stimulerade en del tekniskt kunniga medlemmar att i klubbtidningen utförligt dela med sig av denna kunskap. Därför blev möjligt för medlemmar med mindre teknisk erfarenhet att våga sig på att skruva i ganska komplicerade komponenter. Här på hemsidan presenteras en kortfattad introduktion av den 3-sidiga systematiskt upplagda manualen från klubbtidning nr 4-1990. Artikeln med sina 7 bilder skulle få alldeles fel layout på hemsidan, så den passar inte som manual där men däremot utmärkt i pappersformat. Skribent var klubbens förrförra redaktör.
ISÄRTAGNING:
- Ta bort flänsplattan (1.1) från inlopps röret (1.2).
- Rengör förgasaren grundligt utvändigt.
- Märk vakuumklockan (1.3) och förgasarhusets (1.4) inbördes lägen (1.5).
- Tag bort dämparen (1.6) och dess bricka (1.7) Lossa vakuumklockans fästskruvar (1.8).
- Lyft av vakuumklockan (1.9) utan att luta den.
Fig 1